El comunicat ha estat signat per gairebé una trentena de partits comunistes i d'esquerres de tot el món

El 24 i el 25 de març l'ex-Secretari General de Comunistes de Catalunya i Coordinador General d'Esquerra Unida i Alternativa, Joan Josep Nuet, va declarat davant el Tribunal Suprem per haver fet possible el debat de la Llei de referèndum i de transitorietat, el marc dels mesos previs a la realització del referèndum d'autodeterminació de l'1 d'octubre de 2017. Nuet s'enfronta a un judici en el qual la fiscalia li demana la seva inhabilitació per a ocupar càrrecs públics durant 1 any, i en el qual l'extrema dreta, com a acusació particular, demana fins i tot penes de presó. Joan Josep Nuet és l'únic membre de la Mesa que encara no ha estat jutjat, a conseqüència de la seva condició de diputat en el Congrés dels Diputats des de l'any 2019.

El cas es remunta quan era secretari tercer de la Mesa del Parlament per la candidatura Catalunya Sí Que És Pot, que portava en el seu programa proposades com un referèndum acordat amb l'Estat i un procés constituent per a superar el règim del 78, coincident amb la política aprovada tant per Comunistes de Catalunya com Esquerra Unida i Alternativa.

Aquest judici no és a una persona, sinó a les idees que ha defensat i continua defensant en l'exercici de les seves tasques de representació política. Es tracta també d'un judici contra el debat parlamentari en llibertat, no solament contra unes lleis o una votació concreta, com s'ha vist més recentment en el debat sobre la reprovació de la monarquia.

Aquest cas demostra que la persecució dels poders de l'Estat va dirigida contra l'independentisme i el soberanisme perquè avui suposa una amenaça contra el règim monàrquic, però que també pot anar contra qualsevol organització, moviment, artista o qualsevol ciutadà que qüestioni el sistema polític i econòmic imperant a Espanya. És per això que volem reafirmar la nostra solidaritat amb les preses i presos polítics i exiliats, i amb totes les persones encausades a Catalunya i en l'Estat Espanyol per mobilitzar-se contra la repressió i el règim del 78, així com el seu compromís en la lluita per l'amnistia.

Els partits signants per tant volem expressar el total suport a Joan Josep Nuet, i exigim la seva absolució.

****

En apoyo a Joan Josep Nuet

El 24 y el 25 de marzo el ex-Secretario General de Comunistes de Catalunya y Coordinador General de Esquerra Unida y Alternativa, Joan Josep Nuet, declaró ante el Tribunal Supremo por haber hecho posible el debate de la Ley de referéndum y de transitoriedad, el marco de los meses previos a la realización del referéndum de autodeterminación del 1 de octubre de 2017. Nuet se enfrenta a un juicio en el que la fiscalía le pide su inhabilitación para ocupar cargos públicos durante 1 año, y en el que la extrema derecha, como acusación particular, pide incluso penas de prisión. Joan Josep Nuet es el único miembro de la Mesa que todavía no ha sido juzgado, como consecuencia de su condición de diputado en el Congreso de los Diputados desde el año 2019.

El caso se remonta cuando era secretario tercero de la Mesa del Parlamento por la candidatura Catalunya Sí Que Es Pot, que llevaba en su programa propuestas como un referéndum acordado con el Estado y un proceso constituyente para superar el régimen del 78, coincidente con la política aprobada tanto por Comunistes de Catalunya como Esquerra Unida i Alternativa. 

Este juicio no es a una persona, sino a las ideas que ha defendido y sigue defendiendo en el ejercicio de sus tareas de representación política. Se trata también de un juicio contra el debate parlamentario en libertad, no solamente contra unas leyes o una votación concreta, como se ha visto más recientemente en el debate sobre la reprobación de la monarquía.

Este caso demuestra que la persecución de los poderes del Estado va dirigida contra el independentismo y el soberanismo porque hoy supone una amenaza contra el régimen monárquico, pero que también puede ir contra cualquier organización, movimiento, artista o cualquier ciudadano que cuestione el sistema político y económico imperante en España. Es por esto que queremos reafirmar nuestra solidaridad con las presas y presos políticos y exiliados, y con todas las personas encausadas en Cataluña y en el Estado Español por movilizarse contra la represión y el régimen del 78, así como su compromiso en la lucha por la amnistía.

Los partidos firmantes por lo tanto queremos expresar el total apoyo a Joan Josep Nuet, y exigimos su absolución.

Partit Comunista d'Albània
Partit Comunista Alemany
Partido de la Liberación de Argentina
Partit Comunista del Quebec
Partit Comunista a Dinamarca
Partit Comunista Danès
Coalición Nacional por la Patria, Nucli Barcelona
Partit Comunista Egipci
Partido Comunista Obrero Español
Partido de los Trabajadores de España
Plataforma Latinoamerica Unida
Unió del Poble Gallec
Partit dels Treballadors del Món dels EUA
Pol de Renaixement Comunista de França
Partit Comunsita Francès
Partit Comunista d'Israel
Partit de la Refundació Comunista d'Itàlia-Esquerra Europea
Partit Comunista de Nova Zelanda
Partido Comunista Paraguayo
Partit Comunista Portuguès
Partit Comunista dels Bolxevics de Tota la Unió
Comunistes de Sèrbia
Partit Comunista Sudanès
Partits dels Treballadors de Turquia
Unió dels Comunistes d'Ucraïna
Coordinadora Simón Bolívar
Partido Socialista Unido de Venezuela, Vicepresidencia de la Clase Obrera
Partido Comunista de Venezuela
Partido Comunista Chileno (Acción Proletaria)

(El llistat s'anirà actualitzant a mesura que es rebin noves adhesions)

Etiquetes de comentaris: ,




Comparteix
Tw
Fb
G+

Tradueix

Participa
Info Actua Milita
Comparteix
Tw
Fb
G+
Tradueix
Idioma