El transport és qüestió de classe
L'accessibilitat a un transport públic de qualitat és un dret ciutadà que suposa un element d'equitat i justícia social de primer ordre: ens permet connectar-nos als llocs de treball, d'esbarjo i oci, però també als centres de salut, als centres d'ensenyament o altres centres d'interès. És doncs un servei de primera necessitat i forma part de la quotidianitat de la nostra classe, la traballadora. No en va se l'anomena sovint, encertadament, el quart pilar de l'estat del benestar i, malgrat que no és gratuït, les administracions públiques aporten importants subvencions a càrrec dels respectius pressupostos per dotar-lo de recursos.
Perquè aquest transport públic sigui realment eficient i atractiu és bàsic que s'interconnecti amb altres nodes i que configuri una xarxa que ens permeti moure'ns de manera còmoda i ràpida per l'àmbit pròxim però també amb altres territoris.
Els actuals Trambesòs i Trambaix recorren els carrers de nou municipis de l'Àrea metropolitana de Barcelona però pateixen una interrupció inexplicable en el seu tram central: entre la plaça de les Glòries i la plaça Francesc Macià. Una desconnexió de poc més de tres quilòmetres que allunya territoris i que permetria connectar-los amb un trajecte pel bell mig de la ciutat de Barcelona amb múltiples connexions amb línies de metro i de la nova xarxa de bus.
Els estudis tècnics avalen la viabilitat i conveniència d'aquesta connexió i són moltes les raons que li donen sentit: perquè uneix dues línies de tramvia (amb el més alt índex de satisfacció entre les persones usuàries), que donaria cobertura i connectaria un gran àmbit metropolità, perquè milloraria els temps de viatge, perquè des del punt de vista ambiental és més sostenible, ja que transporta més passatgers i és més eficient energèticament i perquè l'efecte xarxa que implicaria la seva execució redundaria de manera positiva sobre la resta del transport públic.
Ara bé, si existeixen raons tècniques, ambientals, socials i econòmiques per fer aquesta connexió: què és el que l'ha impedit fins ara? Com és possible que malgrat la contínua demanda per part d'entitats socials vinculades al transport i la mobilitat sostenible, ecologistes, d'associacions i de federacions de veïns i veïnes, de sindicats i de partit polítics, la connexió ara com ara encara no sigui una realitat?. Tacticisme polític? Interessos econòmics dels lobbies automobilístics? Raons elitistes i classistes? Com ara, què fa un transport públic per una majestuosa via avinguda burgesa com la Diagonal?
#UnimElsTramvies
Des de Comunistes volem la connexió dels tramvies per la Diagonal, perquè és més democràtic, més sostenible, més eficient i respon millor a les necessitats de les classes treballadores i populars de Barcelona, l'Hospitalet, Esplugues, Cornellà, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Feliu de Llobregat, Sant Adrià del Besòs i Badalona. Per defensar la unió dels tramvies ens mobilitzarem el dissabte 20 de gener a les convocatòries previstes per les 11h a la plaça de les Glòries i plaça de Francesc Macià. Unirem el tramvia simbòlicament en una marxa que, tot recorrent l'Avinguda Diagonal, acabarà pels voltants de Verdaguer.
#UnimElsTramvies
Comunistes de Catalunya
Secretaria de Comunicació
Més informació de la convocatòria: Unim Els Tramvies
Etiquetes de comentaris: #Convocatòries, #UnitatPopular, Comunicats, Convocatòries