Comunistes de Catalunya lamentem profundament la mort sobtada del nostre company, camarada i amic, Jordi Miralles, amb només 53 anys, com a conseqüència de les complicacions d'una recent malaltia.

Jordi Miralles ha estat un important dirigent comunista, al costat del qual hem compartit tantes batalles, i ens deixa l'exemple d'una vida sencera dedicada a la lluita en defensa dels drets de la classe treballadora. Jordi Miralles ha estat un exemple de compromís, honestedat i principis ètics en la seva llarga trajectòria com a militant d'esquerres. Jordi Miralles ha estat sempre una persona treballadora i la seva coherència personal va quedar exemplificada quan va tornar a exercir la seva professió de carter, després d'haver estat diputat d'ICV-EUiA al Parlament de Catalunya, des del 2003 al 2012. A les eleccions municipals d'enguany, Jordi Miralles va ser elegit regidor i 5è tinent d'alcalde per Movem Castelldefels.

Jordi Miralles i Conte va néixer el 27 d’abril de 1962 al barri d’Hostafrancs de Barcelona. Va estudiar a l’Ateneu Montserrat i es va llicenciar en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona. Posteriorment va esdevenir funcionari de Correus. Va començar la seva militància política als Col·lectius de Joves Comunistes (joventuts del PCC), organització en la qual va tenir la responsabilitat de Secretari General. Afiliat a les CCOO de Catalunya, va ser també membre del Comitè Executiu del PCC i director del seu òrgan d'expressió, l'Avant. També va ser membre del grup coordinador i impulsor de la coalició d’Iniciativa-Els Verds en la seva fundació.

Va ser Coordinador General d’EUiA des de la 2ª Assemblea Nacional de la formació, l’any 2000, fins la 6ª, el 2012. També va ser membre del Consell de Govern de la coalició ICV-EUiA i vicepresident i portaveu adjunt del seu grup parlamentari durant la VII Legislatura. Durant la seva tasca al parlament va ser membre de la ponència Parlamentària de l’Estatut d’Autonomia, Portaveu de la Comissió de Política Social, Treball i Indústria, així com membre de la Comissió Mixta de Tranferències Estat-Generalitat.

Des de Comunistes de Catalunya, volem expressar, com a organització, el dolor que sentim per la seva pèrdua i fer arribar a la seva família i amics el nostre suport en aquests moments tan difícils.

Comunistes de Catalunya
Secretariat