Comunistes de Catalunya manifestem el nostre suport a les reivindicacions dels milers de persones afectades pels robatoris de nadons a maternitats i centres hospitalaris de tot l'estat, uns crims que van néixer com a part del règim sistemàtic de terror imposat per la dictadura franquista durant més de 40 anys i que s'estenen posteriorment fins als anys 90 del segle XX. Denunciem la responsabilitat de l'estat espanyol en el robatori sistemàtic de bebès a les seves famílies biològiques per al negoci d'una minoria criminal. Exigim a l'estat espanyol responsabilitats per uns crims que s'afegeixen als centenars de milers de persones desaparegudes durant la guerra, la repressió i la dictadura.

Seguirem treballant per elevar a totes les instàncies parlamentàries les reivindicacions de les víctimes del robatori de nadons, que al nostre entendre, passen pel reconeixement de la gravetat d'aquests crims el compromís de totes les forces polítiques i les institucions implicades en l'esclariment de la veritat, la disposició de recursos econòmics per a la investigació de totes les denúncies de persones desaparegudes, la fixació d'indemnitzacions justes i la sol·licitud moral de perdó per part d'un estat responsable de crims completament irreparables.

Emplacem a la resta de forces polítiques progressistes i democràtiques a escoltar i donar suport a les demandes dels col·lectius de persones afectades. Fem una crida al conjunt de la classe treballadora a prendre consciència de la terrible realitat viscuda per milers de mares i pares, persones desposseïdes amb impunitat dels seus tresors més valuosos: les seves filles i els seus fills. Cal un compromís de tota la societat per impedir que fets com aquests mai tornin a succeir.

Pels #DretsDeLaInfància i la #MemòriaHistòrica: SOS Bebès Robats!

Comunistes de Catalunya
Secretariat